Dagen begyndte kl. 6.30, da jeg havde en kort tur på blot 2,3 km til dagens butik. Det gav lidt ekstra ro til morgenen. Kl. 7.00 var jeg klar til morgenmad, og kl. 7.40 kørte jeg mod butikken. Jeg ankom kl. 7.50 og ringede straks til butikschefen, som guidede mig til personalets parkeringsplads. Det krævede en parkeringstilladelse ved forruden, hvilket han hurtigt sørgede for.

Dagens opgaver var en blandet landhandel. Der var to kliniske maskiner, som skulle installeres, men desværre var kun den ene dukket op. Den anden maskine stod stadigvæk på lageret i Stockholm, hvilket betød, at den del af arbejdet måtte udsættes. Dette skabte stor frustration hos den tekniker, der skulle opsætte maskinen. Det betød, at han skulle bruge en ekstra dag om to dage på at installere den. Situationen blev ikke lettere af, at jeg ikke ville være der til at assistere, hvis netværket drillede – en risiko, som hang i luften. Det var forståeligt, at han var irriteret, men der var desværre ikke noget at gøre ved det.

Inden den anden tekniker ankom, brugte jeg tiden på at dokumentere alle enheder på netværket. Årsagen til dette var, at IT tidligere havde observeret en fejl på en af portene. Med 30-40 netværksporte i væggene var det ikke en opgave, der hurtigt kunne klares, da det krævede en systematisk tilgang for at finde netop den port, der fejlede. Derfor lavede jeg en detaljeret liste, der kortlagde, hvor alle enheder var koblet til i switchen. Denne dokumentation gjorde det ikke bare nemmere at løse fremtidige problemer, men gav også et klart overblik over hele opsætningen. Det føltes godt at få det klaret og udnytte tiden effektivt.

Senere opstod der problemer med en kvitteringsprinter, som ikke ville fungere. IT-afdelingen måtte involveres for at finde en løsning. Der var også problemer med en betalingsautomat (til Visa/Mastercard), som heller ikke virkede. IT blev igen kontaktet og måtte ringe til butiksleverandøren. Problemerne med betalingsautomaten blev først løst senere på dagen, og det viste sig at skyldes en global fejl fra Worldline/Bambora. Det var rart at få klarhed over situationen og vide, at det ikke var en lokal fejl.

Jeg afsluttede arbejdsdagen kl. 11.40 og kørte tilbage til hotellet, hvor jeg var kl. 12.15. Efter frokost begyndte jeg at pakke min kuffert ordentligt, da det var min sidste hele dag på dette hotel. Selvom jeg snart skulle videre, vidste jeg, at jeg ville komme tilbage for flere overnatninger i løbet af etape 7, fra den 15. januar til den 20. januar 2025. Det gav en vis tryghed at vide, at jeg ikke helt sagde farvel til stedet endnu.

Resten af dagen gik med afslapning. Det var tiltrængt efter en dag med tekniske udfordringer og praktiske gøremål. Jeg gik i seng kl. 23.00, klar til at tage hul på næste del af etapen med fornyet energi.

Dagen var præget af uforudsete komplikationer og lidt frustration, men det var tilfredsstillende at få styr på dokumentationen og at håndtere udfordringerne, mens der stadig var tid til at afslutte dagen i ro.